Näyttävä e-Visio lisäsi K-Supermarket Manhattanin virvoitusjuomien myyntiä

07/01/2016

Turun Pitkämäessä sijaitsevaa K-Supermarket Manhattanin myymälää on uusittu useasti vuoden 2015 aikana. Lisätilan saamiseksi juomaosastolle hankittiin Norpen tilava, läpinäkyvä kylmäkaappi e-Visio, joka sopii myymälän konseptiin ja tuo tuotteita paremmin esille. Uusi e-Visio on lisännyt virvoitusjuomien myyntiä, sekä samalla pienentänyt myymälän sähkönkulutusta.

Keväällä 2015 K-Supermarket Manhattanin kauppias Veli-Pekka Hussi mietti juomaosaston vastaavan kanssa, että osastolle pitäisi saada lisää kylmämyyntitilaa. Tutuksi tullut Norpen myyjä oli oikeaan aikaan liikkeellä ja tarjosi ratkaisuksi tilavaa e-Visiota, joka mahdollistaa suuren valikoiman ja käyttää lattiapinta-alaa erittäin tehokkaasti. Sen läpinäkyvä rakenne, moderni muotoilu sekä LED-valaistus tuovat tuotteille suuren esittelyalan. 

"Virvoitusjuomakaappina toimiva, täysin läpinäkyvä e-Visio on myös tuonut huikean myynnin lisäyksen tuoteryhmään. Kaappi saapui juhannusviikolla ja toi heti selvän piristysruiskeen juomaosastolle. Kun asiakkaat saapuvat osastolle, kylmäkaappi antaa heille vau-efektin. Kokonaisuutena se sopii konseptiimme tällä hetkellä todella hyvin", Hussi sanoo

e-Vision vahvuuksiksi Hussi luettelee kylmäkaapin lasiset päädyt, tuotenäkyvyyden ja näyttävyyden. Uuden kaapin myötä juomat on sijoitettu kylmäkaappiin niin, että toisella puolella ovat vedet ja vichyt, ja toisella värikkäät, makeat virvokkeet, tuotemerkistä riippumatta.

e-Vision vetoisuus on suuri ja riittää Manhattanin tarpeisiin Hussin mukaan erinomaisesti. Panimoiden omia kaappeja voitiin vähentää uuden kalusteen myötä. Kaapissa on edelleen myös vapaata tilaa, jota voidaan käyttää, jos uusia tuotteita tulee valikoimaan. e-Visioon hankittiin myös hyllynvetimet, joiden avulla pullot voidaan vetää helposti kaapin takaosasta eteen.

Hussin mukaan myymälän nykyistä energiankulutusta ei voi aivan suoraan verrata edelliseen vuoteen, sillä uusia, energiatehokkaita kylmäkalusteita on tullut paljon. Hussi arvelee, että ovellisten kaappien myötä myymälän energiankulutus pienenee 30-40 prosenttia.

"e-Vision käyttöön ottaminen oli energiatehokas ratkaisu, sillä panimoiden kaapit olivat avokaappeja, kun taas e-Visiossa on ovet", Hussi sanoo. 

K-Supermarket Manhattan on tunnettu laajasta valikoimastaan. Myymälän erikoisuus on Makuja maailmalta -osasto. Valikoimaan kuuluu muun muassa 400 italialaista tuotetta, jotka ovat hyvin suosittuja. Uusin tuoteryhmä ovat islantilaiset tuotteet. Lisäksi Manhattanissa on myynnissä paljon lähi-, luomu- ja vegaanituotteita. Manhattan on ensimmäinen K-ruokakauppa, jolle on myönnetty arvostettu Chaîne des Rôtisseurs -kilpi tunnustuksena ruoan ja palvelun hyvästä laadusta.